Umístění: Jižní Morava Doprava První dvouvozová vlaková souprava Moravia vyjela na testovací jízdu

První dvouvozová vlaková souprava Moravia vyjela na testovací jízdu

vlak moravia jmkBrno, 10. září 2022 - V půl šesté ráno ve čtvrtek 8. září vyrazila z Brna dolního nádraží do Tišnova na svou první zkušební jízdu s cestujícími dvouvozová vlaková souprava Moravia. Technici budou nový vlak testovat na jihomoravských kolejích dva dny. Vlak bude přepravovat cestující na trati S3 (Tišnov – Brno – Židlochovice). „Doufám, že to pro lidi bylo pozitivní překvapení, když se nečekaně svezli novým vlakem. Já jsem hlavně rád, že už začínají jezdit. Čím dřív projdou všemi testy, tím dřív nahradí desítky let staré soupravy,“ uvedl hejtman Jan Grolich.

 

„Chceme dostat lidi do veřejné dopravy, zpátky do vlaků, a to se díky moderním železničním jednotkám může podařit. O dalším nasazení nových krajských vlaků do provozu rozhodne Drážní úřad,“ řekl radní pro dopravu Jiří Crha.

Testovací jízda nových vlaků s cestujícími může mít svá úskalí, v průběhu dne se mohou vyskytnout potřeby vozidlo různě doladit a vlak nemusí vydržet celý den v provozu.

„Vozidlo vyhovělo všem potřebným zkouškám požadovaných evropskou a národní legislativou. Nasazení do zkušebního provozu je posledním testem a jedná se zejména o zkoušku vozidel v reálném provozu na infrastruktuře české železnice, která nelze simulovat v rámci standardních typových zkoušek. Po úspěšném absolvování zkušebního provozu tak zákazník obdrží nejen bezpečné vozidlo z pohledu cestujících a obsluhy, ale také vozidlo plně vyzkoušené a způsobilé do pravidelného provozu s maximální spolehlivostí,“ doplnil Tomáš Ignačák, Prezident regionu CZ/SK Škoda Group.

Jihomoravský kraj jako první kraj v České republice nakoupil vlastní vlaky. Sedmatřicet elektrických železničních jednotek bude stát 6,651 miliardy korun (bez DPH). Kraj na ně bude čerpat dotaci z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 5,5 miliardy, dotace tedy pokryje přibližně 85 % ceny. Jedná se o 31 čtyřvozových (333 míst k sezení) a 6 dvouvozových jednotek (146 míst k sezení) s moderním evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, dosahujících rychlosti až 160 km/hod. Nové elektrické vlaky budou jezdit zejména na dvou páteřních linkách - S2 (Křenovice - Sokolnice - Brno - Blansko - Skalice nad Svitavou - Letovice), S3 (Níhov - Tišnov - Brno hl. n. - Vranovice - Šakvice - Hustopeče / Tišnov - Brno hl. n. - Židlochovice). S2 (Křenovice - Sokolnice - Brno - Blansko - Skalice nad Svitavou - Letovice), S3 (Níhov - Tišnov - Brno hl. n. - Vranovice - Šakvice - Hustopeče / Tišnov - Brno hl. n. - Židlochovice). Dále budou nasazeny i na linkách S51 (Šakvice – Břeclav) a částečně i S9 (Břeclav – Hodonín). Prvním dopravcem, který bude jednotky provozovat, jsou České dráhy. Od prosince 2024 pak bude jednotky provozovat dopravce, který vzejde ze soutěže.

Zdroj a foto: JMK


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci