Umístění: Jižní Morava Doprava Silničáři: Letní údržba je u konce, na nástup zimních měsíců je jižní Morava připravena

Silničáři: Letní údržba je u konce, na nástup zimních měsíců je jižní Morava připravena

silnice auto snihBrno, 12. října 2022 - Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje již dokončuje letní sezónní práce. Během uplynulých měsíců byly provedeny vysprávky na svěřených silnicích, prováděla se obnova svislého dopravního značení, údržba a obnova vodorovného dopravního značení, souvislá údržba vozovek, včetně sečení trávy a údržba odvodnění.

 

„Léto jsme opravdu plně využili. Většina letošních staveb zatím jede podle plánu a díky dobrému počasí stále pokračujeme. Z těch velkých investic je to například obchvat v Čebíně nebo přemostění v Blansku,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Dále se SÚS JMK podařilo například zprovoznit opravený most v Drnholci, mosty na ulici Bělohorská v Brně nebo dokončit průtah Žebětínem. Do konce roku ještě dojde ke kompletnímu zprovoznění „obchvatu“ Rájce, průtahu Tišnovem, průtahu Slavkovem, silnice II/373 na ulici Jedovnická v Brně nebo k ukončení rekonstrukce silnice II/396 na úseku Branišovice-Vlasatice.

Pomyslný letní režim bude ukončen přestavbou vozidel na sypače a řidiči absolvují školu bezpečné jízdy na polygonu. Pro nadcházející zimní období je stanoven počet pracovních okruhů na 103, z toho 71 zajišťuje sama SÚS JMK a 32 okruhů je obslouženo dodavatelsky.

„Naše společnost má pro údržbu krajských silnic nákladní vozidla o hmotnosti nad 12 tun v celkovém počtu 71 kusů a v rezervě ještě dalších 29 vozidel. Dále máme 9 sněhových fréz, dva speciální ledořezy, 35 traktorových radliček a 44 kusů nakladačů. Na smluvní výpomoc je ještě k dispozici dalších 222 kusů dodavatelských traktorů s radlicemi. Silničáři jsou připraveni vyjet jako každoročně od 1. listopadu do 31. března,“ popsal Hanák, který dále dodal, že pod střechou je již i veškerý materiál pro samotnou zimní údržbu.

V zásobách tak SÚS JMK momentálně disponuje solí posypovou (18 900 tun) a inertním materiálem, kterým je písek a drť (32 000 tun). „Spotřeba během běžné zimy se pohybuje řádově kolem 14 000 tun soli a u inertu, který se sype v chráněných krajinných oblastech a tam, kde je potřeba chránit zdroje pitné vody, jsme někde okolo 15 000 tun,“ uzavřel Hanák.

Zdroj: JMK


Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle BuzzTip redakci