Brno, 7. srpna 2012 - Největší událost motoristické sezóny klepe na dveře! Mistrovství světa silničních motocyklů GP České republiky se na Masarykově okruhu totiž odstartuje již 26. srpna.

„K žádným zásadním změnám, oproti předcházející sezoně, nedošlo. Pouze je nový systém kontroly vstupenek, který je založený na principu čtení čárových kódů. S tím je spjatá i možnost zakoupit a vytisknout si lístek samostatně přes internet. Nabádáme návštěvníky, aby nikomu vstupenku nepůjčovali, aby nedošlo ke kopírování. Čtečka vpustí do areálu pouze jednoho majitele vstupenky,“ říká Ivana Ulmanová, výkonná ředitelka Automotodromu Brno.
- Jaký je letos o závody zájem?
Vstupenek je zatím prodané zhruba stejné množství jako vloni. Lidé hodně využili vánočního předprodeje. Musím návštěvníkům připomenout možnost koupit si čtvrteční lístek, který jim umožní podívat se do boxové uličky a vidět pod pokličku mechanikům. No, a pokud se zadaří, tak třeba ulovit nějakého jezdce. Doufáme, že Abaja konečně v Brně předvede, co v něm je. Moc bych mu to přála a přála bych to i fanouškům. Na druhou stranu vím, že jezdci doma jsou pod obrovským tlakem…
- Karlu Abrahamovi se ovšem letos vůbec nedaří…
O to více by potřeboval diváckou podporu právě v Brně. Když jsme s Kájou do MotoGP šli, tak jsme věděli, že krize přijde, musí přijít. Každý jezdec si zažil sezonu, kdy byl na dně. Ať zdravotně nebo nikdy nekončícími pády. No a bohužel to letos padlo na Káju. To, že se rozhodli jet až v Laguně Seca, bylo správné rozhodnutí. Dal se do pořádku psychicky i fyzicky. Myslím, že moc potřebuje ukázat okruhu, že on je ten, který na něj má. Držme mu moc palce!
- Okruh slaví 25 let, to už by měl být člověk dospělý. Jak je tomu ale u okruhu?
Je to „ten“ okruh, takže je předpoklad, že nikdy nezestárne! Ono tomu tak je i ve skutečnosti. Naší snahou je neopravovat, ale měnit, což znamená omlazovat. Například teď řešíme trať, kde se na třech místech splavuje při prudkých deštích voda, dispečink, kde odcházejí obrazovky (je jich téměř 30 kusů) a na ně je navázaný kamerový systém po celé trati tak, aby jezdce sledoval po dráze metr za metrem. I toto vše je třeba modernizovat. Celý den se všech cca 25 pozic nahrává, aby záznamy byly v případě potřeby k dispozici. Dispečer na základě údajů z kamer řídí zásah traťových komisařů, záchranky nebo hasiče.
Petr Podroužek, foto: Roman Fiša