Brno, 3. května 2016 - Masarykův okruh bude o víkendu 7.–8. května hostit druhý letošní závod rakouského šampionátu historických a klasických závodních vozů Histo CUP. Společně s doplňkovými závody se na dráze během víkendu vystřídá asi 230 závodních a sportovních vozů včetně řady unikátů.
Rakouský šampionát Histo CUP prošel před letošní sezonou několika změnami, díky kterým se mohl rozšířit počet aut, které v závodech startují. Nově se na dráze objeví i mladší formule z let 1989 – 1999, ke změnám došlo i ve stále oblíbenější kategorii Youngtimer. Ve startovní listině nechybí celá řada legendárních vozů – stálicí je například Pontiac Trans Am se sedmilitrovým osmiválcem, který má neuvěřitelný výkon přes 700 koní. O vítězství v hlavním závodě Histo CUP bude bojovat i David Bečvář, brněnský jezdec, který loni po strhujícím finále celý šampionát jako první Čech v historii ovládl. Fanoušci jej opět uvidí za volantem jeho Jaguaru XJS z počátku osmdesátých let.
Mezi doplňkovými závody přibyla mimo jiné položka Ferrari Trophy. Pod ní se skrývá volná jízda majitelů vozů legendární italské sportovní značky. Mezi vozy, které se představí, bude i zcela nové Ferrari F12 TdF. Jde o civilní vůz z limitované edice, která připomíná tradiční francouzské automobilové závody, ve kterých Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Vůz má 780 koní, bude vyrobeno jen 799 kusů.
Dalším „moderním“ vozem na dráze bude otevřený speciál KTM X-Bow. Do Brna poprvé míří značkový šampionát X-Bow Battle, ve kterém se představí přes třicet vozů.
Českou historickou závodní scénu budou na okruhu reprezentovat hned dvě jízdy – setkání klasických sportovních vozů Penrite Classic Cup a po roční pauze i setkání majitelů historických československých formulí z Klubu F3. Obě setkání jsou vypsána jako jízdy pravidelnosti. V rámci Penrite Classic Cup se na dráze objeví například Tatra 603-2 B5 Marathon de la Route, se kterou startovala posádka Veřmiřovský – Mark – Hajdušek na třídenním závodu Marathon de la Route na Nürburgringu, mezi československými historickými formulemi nebude chybět legendární Avia Mondial Václava Líma nebo speciál HSS March Audi Turbo, s nímž dříve závodil Miroslav Adámek
Na Masarykově okruhu budou od pátku do neděle otevřené přírodní tribuny C a F a sedadlové tribuny T3 a T5 nacházející se u cílové rovinky. Přístupný bude i paddock. Poprvé bude navíc k dispozici i velkoplošná obrazovka, umístěná bude naproti tribunám T3 a T5. Jednodenní vstupné na kterýkoliv den činí 100 korun, páteční vstupenka pak platí i v sobotu. Parkovné se neplatí.