K založení Československého Automobilového klubu pro Moravu a Slezsko došlo 4. února 1923 a prvním předsedou se stal Tomáš Baťa. Už o rok později uspořádal klub premiérový mezinárodní závod do vrchu Brno – Soběšice. Prvním vítězem v motocyklech se stal Švýcar After na Motosacoche a mezi automobily to byl Wetzka na Austro-Daimleru. A od té doby se zde pro automobily a motocykly zastavil čas. Na start se zde totiž s každoroční pravidelností staví prakticky stále stejné stroje.
I letošní podzimní slunečnou sobotu přišly do Soběšic stovky fanoušků obdivovat nablýskané automobilové a motocyklové veterány. Na parkovišti se předvádělo 270 závodních strojů a mezi mnoha kategoriemi nemohla chybět ani domácí - tatrovácká. Ta byla středem zájmu i proto, že od roku 2010 má dojít k obnovení výroby vozu T87, se kterým cestovatelé Zikmund s Hanzelkou objeli prakticky celý svět.
Pozor, soutěž!
Pokud jste se letos na historické stroje podívat nepřijeli, máte stále ještě šanci vidět tatrovácké vozy na vlastní oči. Můžete si totiž zasoutěžit o deset volných vstupenek do Technického muzea Tatra v Kopřivnici. Stačí zaslat odpověď na soutěžní otázku do 21. listopadu na adresu redakce nebo na e-mail
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
a pět vylosovaných výherců od nás získá dvě vstupenky.
Který z typů vozů Tatra používali vládní činitelé KSČ?
a) T 87
b) Tatra 603
c) T 57