Umístění: Společnost Zajímavosti Průzkum: Televizní pořady si lidé vybírají stále častěji náhodným přepínáním

Průzkum: Televizní pořady si lidé vybírají stále častěji náhodným přepínáním

Praha, 5. června 2012 (MEDIAFAX) - Televizní pořady vybírají Češi stále častěji náhodným přepínáním na úkor výběru v tištěných programech. Vyplývá to z Výzkumu životního stylu, který pro Asociaci televizních organizací zajišťuje Mediaresearch, zveřejněného v úterý.

tv-sledovani250

"Pořady přepínám a hledám, co mě zaujme," tak vybírá český televizní divák, na co se bude zrovna dívat. Podle přehledu pořadů v médiích se o sledovaném programu rozhoduje 60 procent dotázaných. Zatímco starším generacím vyhovují tištěné deníky a magazíny, mladší si informace raději vyhledají na internetu.

"To, že sledovanost televize v České republice neklesá a že televize stále patří v populaci k nejčastějším a nejoblíbenějším způsobům trávení volného času, asi nikoho nepřekvapí. Co se ale mění, je způsob, jakým si pořady, na které se chceme dívat, vybíráme. Podle Výzkumu životního stylu čím dál častěji televizní diváci vybírají pořady tak, že prostě přepínají kanály a hledají, co je zaujme (67 % respondentů), o něco méně pak vyhledávají přehledy televizních pořadů v médiích (60 %)," přiblížila výsledky výzkumu Pavla Chlebounová ze společnosti Mediaresearch.

Deníky nebo časopisy si kvůli získání informací o tom, co budou v televizi dávat, prolistuje stále nižší počet dotázaných. Naopak internet v tomto hledisku nabírá na obrátkách, a to hlavně u mladé generace (15-34 let). Vyhledávání v přehledech pořadů v denících nebo časopisech je pak doménou lidí nad pětapadesát let. Zajímavým trendem českých domácností je i narůstající individualismus před TV obrazovkou – za poslední čtyři roky poklesla hodnota výběru pořadů podle toho, co sledují ostatní členové domácnosti, o pět procent.

Výzkum životního stylu (LSS = Life Style Survey) je exkluzivní kvantitativní výzkum kontinuálně realizovaný na panelu TV metrových domácností. Jedná se o rozsáhlý průzkum zaměřený především na televizní a mediální chování, ale i na životně stylový a spotřební obraz společnosti ČR.

Filip Sušanka

Související články:
Poslat na email Tisk Přidat mezi oblíbené TwitterFacebook googleLinkujGoogle Buzz Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript